My Exchange XP……


 

Din multitudinea de oferte de Exchange pe  care AIESEC  le  are, am ales- o  pe cea  care zic eu ma va  dezvolta cel mai bine in  toate  domeniile: si  personal, si profesional  si desigur e cel mai  usor  de a fi match-uit.  Ofertele sant multe,  ramane doar  sa alegi  una si gata: go and get  it. Am aplicat  pentru un  Development  Traineeship intr-o  tzara in care mi-am dorit  foarte mult sa o  vizitez: Italia. Zis-au multi  moldoveni ca e  frumoasa, dar eu zic  ca nu  cred pana nu  vad.

Lucrez intr-o scoala italo-slovena  unde voi  avea lectii sau mai  bine  zis  trainingu-uri  despre  diversitate culturala,  tehnici de  memorie rapida si orientare  profesionala.  Desigur ca  totul va fi in limba engleza. Imi  pare  foarte interesant, e  ceva asemanator  cu  Start  Smart si Discover my World in  combinatie,  numai ca e  la prima editie si  multe lucruri nu  sant  fixate.  Dar totul e  inainte si e foarte  bine atunci cand  eshti  implicat de la inceput,  la prima editie.  Santem 3 traineri: Brazilia,Rusia si eu din  Moldova.

LC Trieste: aproape 5 membri, 3 EB  members,  si aici  sigur  pot sa  zic ca  quality and not the  quantity. Sant  foarte  bravo  si foarte  positivi  in ceea ce fac, au  obiective  foarte mari: 42  ICX  si 50 OGX.  Vor  sa fie primii in Italia,  teoretic  sant pe  doi,  dupa Torino. Este o  oportunitate  extraordinara pentru mine ca  @er sa ma  implic  la  maxim  si sa am n impact in  acest  local.      Implicarea mea s-a inceput chiar cu  ajungerea  mea in  orash.  Nu reusise sa  treaca nici 40  de  minute, ca eram  deja cu  fliyerele in  mana si  promovam evenimentul  Big  Picture  printre  studenti. Am avut 3  min de prezentare  la  Big  Picture, din  pacate erau putini  oameni, insa  destul de  entuziasmati. By the  way, a fost  prima  mea prezentare la vreun  BP. Sant  extrem  de fericit. Dar unde e unu,  este loc  si  pentru al doilea. Asa ca am fost prezent si la al doilea BP.  Deja  incep sa  ma  deprind 🙂 Am avut o  singura  problemutza: eram rugat  sa  vorbesc  mai  incet  caci lumea nu prea shti  limba  engleza  (iaka  asha, practicati baieti  si fete si  veti fi  considerati originari  din  SUA sau Great  Britain)

Living diversity:Traim toti Epii impreuna. Ce sa  zic, foarte  interesante  culturiu. Chestia ca  eu sant  cam  dus de val si nu resuesc sa le  inteleg  realmente.Fiecare are punctele pozitive si  negative. Asa  ca am o  diversitate la cel  mai  mare nivel.

Am avut prima zi in scoala sloveno-italiana.  Am  facut  traininguri la 3 grupe de 5 elevi  fiecare.  Toti sant destuli de  pozitivi. E ceva  nou entru ei si de aceea sant tare  entuziasmati. Am facut  cunoshtinta cu  colectivul didactic, profesorii si am fost  primiti  foarte calduros, nu chiar cu piine si  sare ca la  noi, dar cu mare bucurie. Aici  toti profesorii  cunosc foarte bine limba  engleza asa ca sant  foarte comunicativi si  curiosi. Ma simteam in  colectivul lor, ca un  adevarat profesor, si asta  mi-a facut o  placere foarte mare, caci in  adincu mintii  am si eu o dorinta sa fiu un  profesor.

RIS – Regional Informational Seminar: e  ceea  ce la noi se numeshte LTS, in Italia  asa se  numeste. Deci, mi s-a propus sa fiu  FACI la  aceasta conferinta si desigur ca  am acceptat.  Este prima mea conferinta  internationala in  afara Moldovei, cu o echipa  de facilitatori din  Columbia, Serbia, Italia,  Brazilia, Rusia si  India. Desi am fost numai  2 zile, am avut  placerea sa facilitez ER  Area, Country  Presentation si am tinut un  training la toti cu  tema “Presentation  Skills”. Le-a placut la toti  si eu eram  satisfacut. M-a impresionat foarte  mult OC- ul, care ne pregatea bucate chiar pe  loc,  intr-o bucatarie imensa, si cand toti  delegatii se string ca ma mma acasa si  mananca dintr-un castron. Fiecare moment  care il petreceam imi aminteam de  conferintele din Moldova si ma palea doru la  fiecare minuta, incat nu imi da pace sa ma  concentrez la sesiuni. Iar cand am mai fost  sunat si am luat legatura directa chiar in  timpul conferintei, eram tare emotionat. Am  avut un feeling extraordinar atunci cand am  proiectat filmuletu despre Moldova.

Da, doru   de Patrie e mare……..

 

2 thoughts on “My Exchange XP……

  1. Asa de clasna, ma bucur mult ca traiesti o experienta atit de frumoasa. Faci gust si la altii de X :D.
    Si nu numai tie ti-e dor de casa, dar si noua de tine 🙂

Leave a comment