Venezia, I’m coming!!!


Este al doilea weekend in Italia si am  hotarat sa organizam o calatorie in afara  orasului. Am decis sa plecam in Venezia,  pentru ca e visul fiecaruia din noi trei de a  vizita acest oras. Si cand ma gandesc ca  fix cu o luna in urma nici nu imi imaginam  acest lucru, iata ca ma aflu la o distanta de  2 ore de calatorit cu trenul (care m-a costat  10 euro)  fata de un vis realizat.

…..Sant in Venezia, ca  in poveste. Prima  impresie: “af****ti”. Orasul e chiar situat in  apa. Nu vezi masini, autobuze, tramvaie  sau taxi-uri. In schimb, spre bucuria mea,  apa peste tot si  aglomeratie de barci, iacht- uri si deisgur ca GONDOLAs. De astea  aici  ca la noi taxi-uri 14** sau 14*# (nu mai fac  reclama.). In prealabil am cautat ceva informatie  despre Venezia, o harta sau cateva rute  ghidate ca sa imi ajute la calatorie. Si zic  ca am  procedat foarte corect, pentru ca  ajuns acolo, te pierzi prin minunatii si locuri  extraordinare. Sant peste 400 de poduri,  mici,  mari si gigantice. Mi-am pus in plan  sa trec macar peste 100, dar mi-a reusit  cred ca vreo 30 , deoarece am avut numai o  zi la  dispozitie si doua fete shopogolice  in  echipa. Cine nu stie ce e asta shopogolic:  o persoana care e suprapasionata de  cumparaturi prin magazine, in special de  celea originale cu branduri: Versace, Gucci,  D&B, Lacoste. In Venetzia ele is la  fiecare  coltz, odata ce e plina cu turishti, de cei cu  multi bani. In general orasul e frumos, pozele spun  mai multe decat mine. Pot sa zic doar de  preturi: o calatorie cu water bus-ul (un fel de  autobuz pe apa) costa 6,5 euro pentru o  ora de calatorie, un water-taxi 30 euro ora,  iar o splendida calatorie cu gondola: 80 de  euro. Noi am preferat cel mai ieftin si  ecologic mijloc de transport: mersul pe jos,  si chiar daca e obositor, e foarte sanatos si  ai  ocazia sa vezi mult e carari ascunse,  parcuri si peisaje fantastice de pe poduri.

Daca vii in Venetia, primul loc pe care  trebuie sa il vizitezi este piata San Marco,  o piata imensa cu biserica imprejur si o  iesire frumoasa in mare. Merita de vazut  chiar ca primul loc din Italia. Dar deoarece  sant multi oameni care au acelasi vis, de a  vizita Venezia, pregatiti-va la un haos total  si o multime de oameni, turisti din toate  tarile lumii. Da, aici majoritatea is turishti,  cu harti in mana, desigur ca pierduti, caci  cu asa carari inguste, nu ai nici o sansa sa  gasesti locul potrivit. Am petrecut o zi extraordinara, am gasit si  o pizze-rie care face pizza gigantica, cu un  pret rezonabil. Fiind la 20 de minute de Padova, am profitat  de ocazie si am plecat intr-acolo. In acest  oras am cativa verisori, asha ca am  ramas pe noapte la ei, dar nu numai eu ci si  companioanele din Brazilia si Rusia, iar  cum moldovenii sant foarte osptalieri,  seara  s-a dovedit a fi foarte reusita. Padova nu e  atat de mare, insa are o capela mareeee,  Sf. Anthony, cu locuri minunate si un  cor  viu.  Aici in oras m-am simtit ca acasa  pentru ca, din fericire sau nu prea, e plin de  moldoveni.

Desigur ca majoritatea din ei  nu  sant turisti, ci muncitori.

…….Cu impresii bune si lasand Venezia in  lacrimi, caci cand am plecat ploua,  ne intoarcem spre casa.

Leave a comment